Wij hebben de hand weten te leggen op 10 Volkswagen Crafters met gesloten laadbak en laadklep!

Ondanks dat het nieuwe model Volkswagen Crafter al wel geintroduceerd is zal de uitlevering van diverse varianten nog wel enige tijd op zich laten wachten. Voor degene die zo lang niet willen of kunnen wachten hebben wij 10 stuks jong gebruikte Volkswagen Crafters met gesloten laadbak en laadklep ingekocht! Deze jong gebruikte Volkswagen Crafters zijn van eind 2015 en zijn voorzien van diverse comfort verhogende opties zoals een zware 163 PK 2.0 TDI motor, Cruise control, Airconditioning, Mistlampen, Electrische ramen en spiegels, Centrale portiervergrendeling en mogelijkheid tot uitbreiding van de navigatie module tegen slechts een geringe meerprijs. Ook de opbouw van deze jonge gebruikte bedrijfswagens zijn zeer compleet. Naast een ruimte laadbak (meer als 4 meter lang, meer als 2 meter breed en meer als 2 meter hoog!) hebben deze Volkswagen occasions ook een voorspoiler die de rijwind beter langs de laadbak geleid en brandstof bespaart. Ook het ook wil wat natuurlijk en het ziet er allemaal ook veel mooier uit met z'n dakspoiler! In de laadbak zit rechts achter een zijdeur waardoor je je toegang kan verschaffen tot de laadruimte zonder dat je de laadklep open hoeft te doen. Dat kan handig zijn als je een pakketje wilt pakken waarbij je de laadklep niet nodig bent! Die laadklep van Dhollandia kan overigens 1000 KG trekken! Wat nog niet op deze Volkswagen Crafters zit is een trekhaak maar dat is wel mogelijk. Tegen een geringe meerprijs kan Ruinemans Bedrijfswagens een trekhaak laten monteren. Voor deze aanpassingen werken wij samen met een aantal carrosserie bouwers in onze regio die dit voor ons kunnen ontwerpen en monteren. Een ander groot pluspunt van deze jonge gebruikte Volkswagen Crafters is dat ze zijn voorzien van 3 jaar fabrieksgarantie! Dat betekend voor deze auto's dus dat er tot eind 2018 garantie op zit van Volkswagen !

Wellicht leuk om te weten is de historie van de Volkswagen Crafter. Deze is in 1974 reeds begonnen met de Volkwagen LT maar werd compleet vernieuwd in 1996 toen Volkswagen samen met Mercedes een bedrijfswagen gingen ontwikkelen in het grotere segment. Tot dat moment deden de beide fabrikanten dit apart van elkaar maar door bepaalde elementen te delen konden de ontwikkelingskosten naar beneden gebracht worden. Voor meer achtergrond over deze voorloper van de Crafter: Volkswagen LT 

Samen met Mercedes (die zijn variant de Sprinter gingen noemen) werd in 1996 een compleet nieuw model op de markt gebracht die gelijk een groot marktaandeel veroverde! Naast de carrosserie werden ook grote delen van het interieur gedeeld en sommige onderhuidse ophangingsonderdelen. Wat wel eigen fabrikaat was waren de aandrijflijnen en ook de voorzijdes weken van elkaar af door voor elk merk een kenmerkende grille en koplampen te monteren. Van deze Mercedes/Volkswagen variant zijn honderd duizenden exemplaren verkocht en diversen rijden nog steeds rond over de hele wereld! Wat toen al wel een minpunt was bleek de roestgevoeligheid van het plaatwerk te zijn. Dit probleem heeft de bedrijfswagens tot 2010 (!) in grotere of kleinere getale achtervolgd! Niet echt Duitse kwaliteit waardig. Over de oorzaken zijn diverse meningen ontstaan maar feit is dat je het vaak niet voor kon zijn en slechts beperkt weer kon wegwerken. Het kwam altijd weer terug. 

Maar gezien de sterke reputatie van Mercedes en Volkswagen namen veel klanten dit minpunt maar voor lief. De grote bedrijfszekerheid (wat voor een bedrijfswagen en zeker een occasion) zeer van belang is alsmede de grote restwaarde en veelzijdigheid gaven deze bedrijfswagens een zeer legitiem bestaansrecht! Na een face lift in 2000 waarbij ook nieuwe type motoren geintrocuceed werden bij de Mercedes was het in 2006 tijd voor een compleet nieuw model. Mercedes hield de naam Sprinter maar Volkswagen veranderde de LT merknaam in Crafter. In de voorliggende periode lagen de beide merken en modellen qua verkoopaantallen erg dicht bij elkaar maar zeker in het begin was niet iedereen gecharmeerd van het uiterlijk van de Crafter. Zijn grote neus met grote zwarte grille was voor heel veel mensen toch wel erg wennen en veel kozen er dan ook voor de Sprinter. Wat ook niet hielp was dat Volkswagen in het begin toch wel wat kwaliteits problemen had en daardoor zag je dat de Crafter een onnodige moeilijker start had als zijn tweelingbroer. Dit is gelukkig helemaal goed gekomen en na een facelift in 2010 liep de Volkswagen Crafter mee in de verkoopaantallen alhoelwel hij de voorsprong van Mercedes met de Spinter nooit helemaal heeft kunnen inlopen. Maar hij is zeker dichtbij gekomen! In 2015 kwam het nieuws dat na bijna 20 jaar samenwerken beide merken hun eigen weg gingen. Volkswagen begon met bouwen van een grote fabriek in oost europa (Polen) waarbij Mercedes zijn Sprinter ook zelfstandig gaat bouwen in diverse fabrieken over de wereld. Dat betekend dus ook dat de modellen niet meer zo op elkaar gaan lijken zoals ze dat altijd hebben gedaan. Mercedes schijnt overigens pas in 2018 met de opvolger van zijn Sprinter te komen dus het lijkt er op dat Volkswagen nu de voorsprong neemt!

Wat betekend dit voor U als klant van Ruinemans Bedrijfswagens? U kunt er van op aan dat wij voor beide merken een mooie jong gebruikte voorraad bestelbussen en bedrijfswagens aan zullen houden om U te bedienen en als de kans er is, wij deze nieuwe modellen ook voor zeer scherpe prijzen nieuw of jong gebruikt aan U aan te kunnen bieden. En dat allemaal vanuit ons mooie Eesveen (Steenwijkerland) waar wij met een team van 6 mensen onze klanten ontzorgen doormiddel van betrouwbaar vakmanschap !